Przedszkola Wilanów

Przedszkola Wilanów – najlepsze miejsce dla Twojego dziecka

Idealnie byłoby, gdyby przedszkole było dla Twojego dziecka łagodnym, słonecznym wprowadzeniem do prawdziwej szkoły, ponieważ przygotowuje grunt pod resztę jego edukacji. Chociaż żaden program nie jest doskonały, niektóre są lepsze od innych. Dowiedz się, co je wyróżnia i jak zapewnić swojemu dziecku najlepszy możliwy start — bez względu na dostępne opcje.

Dlaczego przedszkole?

Najpierw rozważ cel dobrego programu przedszkolnego. Przedszkole zapewnia Twojemu dziecku możliwość uczenia się i ćwiczenia podstawowych umiejętności społecznych, emocjonalnych, rozwiązywania problemów i uczenia się, z których będzie korzystać przez cały okres nauki. Rozwój poczucia własnej wartości jest jednym z ważnych celów przedszkola. Jest to proces pomagania dziecku czuć się dobrze z tym, kim jest i mieć pewność, że potrafi stawić czoła wyzwaniom związanym z nauką. Książki mogą być w tym bardzo pomocne — te typy pomagają zwiększyć pewność siebie u dzieci.

Przedszkole uczy współpracy: umiejętności pracy, nauki i współżycia z innymi. Rok w przedszkolu zapewnia Twojemu dziecku możliwość nauczenia się cierpliwości, a także umiejętności na zmianę, dzielenia się i słuchania innych – wszystkich społecznych i emocjonalnych umiejętności uczenia się, z których będzie korzystać przez lata szkolne i później. Większość dzieci jest z natury ciekawa, ale niektóre nie wiedzą, jak się skupić lub wykorzystać tę ciekawość. Przedszkole to czas rozbudzania i kierowania ciekawością dziecka oraz naturalną miłością do nauki.

Jak wygląda idealne przedszkole?

Zapytaj dowolną liczbę wychowawców i rodziców, a otrzymasz wiele różnych opisów idealnego przedszkola. Istnieją jednak pewne podstawowe porozumienia wśród nauczycieli co do tego, co czyni dobry program. 

  • Rozwiń zdolność dziecka do uczenia się o świecie (i od) świata, organizowania informacji i rozwiązywania problemów. Zwiększa to jego poczucie własnej wartości i pewności siebie, zdolność do pracy z innymi oraz zainteresowanie trudnymi zadaniami.
  • Zapewnij połączenie działań formalnych (inicjowanych przez nauczyciela) i nieformalnych (inicjowanych przez dzieci). Badania i projekty pozwalają dziecku pracować zarówno samodzielnie, jak i w małych grupach.
  • Zminimalizuj korzystanie z zajęć w dużych grupach, które wymagają siedzenia. Zamiast tego większość zajęć opiera się na zabawie i praktycznym uczeniu się w małych grupach. W miarę upływu roku zajęcia w dużych grupach stają się nieco dłuższe w ramach przygotowań do pierwszej klasy.
  • Rozwijaj miłość do książek, czytania i pisania. W całej klasie są książki, słowa i własne pisma dzieci.